Josefine Carlsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Josefine Carlsson - 30 augusti 2012 16:31

Åker mot stallet för att vaccinera Zoranda, första gången sen hon kom till mig:S gillar inte dom långa sprutorna... Men men, hoppas att lilla hästen inte bryr sig:O

Av Josefine Carlsson - 25 augusti 2012 17:45

Skärp 50:- tröja 100:-

Av Josefine Carlsson - 25 augusti 2012 16:32

Red sämre än sämst i dag.
Okej, ska ta mig samman nu... Dagen började med att min start tid blev flyttad, från start nr 34 t start nr 5. Blev jätte sur och han inte rida fram pga detta. Så när vi kom in på banan hade jag i stort sätt inte värmt upp,
Vilket resulterade att hon först fick fel avstånd på hinder nr 8 och gjorde så HELA hindret rasade... Tror hon blev lite rädd för hindret och vi vägrade därför ut oss:((
I andra klassen var jag mer förberedd , men hon vägrade redan på fram hoppningen. Då började min hjärna gå på hög varv¡¡ Funderade åt alla håll, om den förra skadan kommit igen, om hon tappat lusten.. Men vi kom fram till att hon nog bara blivit lite rädd. Så jag gick in på banan och tänkte " jag prövar, går det inte så säger jag bara tack o hej då! Men hon iaf runt bana,, me 8 fel ( tror ja;) nu ska ja hem och FÖRSÖKA få tillbaks lite självförtroende.. Om det går:(

Av Josefine Carlsson - 22 augusti 2012 14:21

Är hemma en snabbis nu efter skolan ska snart cyckla ner till stallet och göra i ordning Zoranda för hoppträningen:-) 

Hörs,, nån gång;-)

Av Josefine Carlsson - 21 augusti 2012 22:15

Utvärdering ridpass

Idag körde jag markarbete i paddocken, olika cavaletti övningar. Hon skötte sig super! Jobbade henne mkt på en ått volt med bommar på lite olika ställen. Hon jobbade väldigt bra i skritten och traven lungn, lysnade bra jobbade med rumpan;-) I galoppen var hon lite mer stressad, rusade i väg från arbetet och så. Men när hon blir sån har min tränare sagt att jag ska ta ner henne till trav/ skrit och börja om så det gjorde jag, när jag gjort det 2 gånger slutade hon rusa och jobbsde även i galoppen. Så i slutet var hon riktigt fin så jag är nöjd:)

Bild på övningen:   Inte bästa bilden men..

Kram  

Av Josefine Carlsson - 21 augusti 2012 21:15

Blev nr1:)   

Tack för alla röster :D 

Av Josefine Carlsson - 20 augusti 2012 16:06

Åker t stallet nu. Zoranda ska gå ett dressyrpass i paddocken, sen skos:)
Hörs;)

Presentation

Hej, jag är en 12årig tjej som heter Josefine. Jag tränar och tävlar en maxad D-ponny som heter Zoranda. Vill du veta mer om mig och henne så får du läsa vidare! :)
Och glöm inte att komentera :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards